«

»

Aug 23 2011

Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΑΣΠΙΡΙΝΗΣ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΕΜΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΜΥΟΚΑΡΔΙΟΥ ΣΕ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΗ ΝΟΣΟ.

Ασθενείς με ιστορικό στεφανιαίας νόσος (Σ.Ν.) που σταματούν τη λήψη της χαμηλής δόσης ασπιρίνης που λαμβάνουν διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για μη θανατηφόρο έμφραγμα του μυοκαρδίου από εκείνους που συνεχίζουν τη θεραπεία.

Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν ερευνητές που μελέτησαν 39513 ασθενείς ηλικίας από 50-84 ετών, οι οποίοι λάμβαναν ασπιρίνη (75-150 mg) για δευτερογενή πρόληψη καρδιαγγειακού συμβάματος.

Τα άτομα αυτά παρακολουθήθηκαν για μέσο διάστημα 3,2 χρόνων για μη θανατηφόρο έμφραγμα του μυοκαρδίου ή θάνατο από καρδιαγγειακό αίτιο.

Παρατηρήθηκαν 876 επεισόδια μη θανατηφόρο εμφράγματος του μυοκαρδίου και 346 θάνατοι από καρδιαγγειακά αίτια. Τα άτομα τα οποία είχαν διακόψει πρόσφτα την λήψη ασπιρίνης, είχαν στατιστικά σημαντική αύξηση κινδύνου για μη θανατηφόρο έμφραγμα του μυοκαρδίου ή θάνατο από καρδιαγγειακό αίτιο. Για κάθε 1000 ασθενείς, για περίοδο ενός έτους, υπήρχαν 4 επιπλέον επεισόδια μη θανατηφόρου εμφράγματος του μυοκαρδίου μεταξύ των ασθενών που πρόσφατα διάκοψαν την ασπιρίνη σε σχέση με αυτούς που συνέχισαν να τη λαμβάνουν.

Η εργασία αυτή δημοσιεύτηκε στο περιοδικό BMJ 2011; 343: d4094